Kruip in de huid van je klant en vergeet de concurrent.

Een tijdje geleden vroeg ik aan mijn FB vrienden wat voor hen een ‘goede verkoper is’ Ik kreeg heel wat interessante reacties. Zoals: Push niet, luister met interesse naar wat de klant écht nodig heeft, biedt hem de juiste oplossing voor zijn probleem, wees eerlijk en verkoop aan een eerlijke prijs, etc… ,

Iemand gaf aan dat een goede verkoper in staat moet zijn om de UBR’s bij de klant te achterhalen. Terecht! Te vaak spreken we over USP’s waarbij we het product of dienst van de concurrent centraal stellen. We vergeten dat de klant daar weinig boodschap aan heeft en pas écht koopgedrag toont als je zijn UNIQUE BUYING REASONS kent. What’s in it for me?

Stel je als verkoper in de plaats van je klant, kruip ‘letterlijk’ in zijn huid. Het vraagt een andere mindset en een sterk empathisch talent, maar het loont! Wil je er meer over weten? Axizo toont je graag de weg.

Vind je deze post interessant? Deel het met jouw netwerk!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *