Wederzijdse interesse en aandacht is des mensen ook in de verkoop.

Je voelt je als mens moreel verplicht om iets terug te geven als je iets ontvangen hebt, dat is een natuurlijke reflex.
In een goed gesprek toon je begrip en interesse in de problemen of noden van je gesprekspartner.
Bij een klant of prospect is dat net hetzelfde, ook al zien we dat niet altijd zo.
Ieder verkoopgesprek begint bij de onderzoeksfase waarbij je heel veel vragen stelt en je vooral heel goed luistert naar de antwoorden.
Dit is het belangrijkste moment in heel het proces omdat dit het moment bij uitstek is om een hechte band op te bouwen met je klant.
Door nog niet te praten over je product of dienst, maar alleen te luisteren en écht interesse te tonen in wat de klant je wil vertellen, geef je een bijzonder sterk signaal.
Je zal zien dat in de latere fase, waarbij je de klant gaat overtuigen van je product of dienst, dat je hetzelfde van hem terugkrijgt. AANDACHT EN INTERESSE!

Vind je deze post interessant? Deel het met jouw netwerk!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.