Heb jij soms last van “the monday blues”?

Heb jij er ook soms last van? The monday blues? Dit artikel las ik in de krant BvL op maandag 5/11/2018. 1 op 10 Belgen voelt zich dagelijks slecht in zijn job en op zondagavond begint het zenuwachtig gevoel al. Volgens Professor Lieven Annemans (UGent) moeten we het vooral zoeken in de bedrijfscultuur. “Een cultuur …

Heb jij soms last van “the monday blues”?Lees verder »

Vind je deze post interessant? Deel het met jouw netwerk!

Yesss!!!! Vakantie in het vooruitzicht of al aan het vieren?

Dit jaar hebben mijn man en ik uitgebreid genoten op het eiland Lefkas in Griekenland. Heerlijk! Iedereen die al in Griekenland geweest is, zal beamen hoe lekker relax je hier kan vertoeven. Overal aan rustige strandjes rudimentaire, kleine tavernes met overheerlijk eten, de beste wijnen (écht waar), waar moeders, vaders en zelfs kleine kinderen het …

Yesss!!!! Vakantie in het vooruitzicht of al aan het vieren?Lees verder »

Vind je deze post interessant? Deel het met jouw netwerk!

Hoe maak je van een “koude” prospect een “nieuwe” warme klant?

Verkopers zijn niet altijd tuk op koude prospectie. Het duurt soms lang voordat de prospect tijd wil vrij maken om je te zien. En tijdens het gesprek kom je wel vaker de ‘gevreesde NEEN’ tegen, wat niet altijd bemoedigend is. Maar zonder prospectie geen klanten en dat is wat een verkoper heel goed weet. Wil …

Hoe maak je van een “koude” prospect een “nieuwe” warme klant?Lees verder »

Vind je deze post interessant? Deel het met jouw netwerk!

IS ER EEN TOEKOMST VOOR SALES?

ZIJN VERKOOPORGANISATIES MINDER RELEVANT IN TIJDEN VAN TECHNOLOGIE EN AUTOMATISATIE? Je kan je de vraag stellen of verkooporganisaties minder relevant zijn in een tijd waar aankoopbeslissingen worden genomen op basis van technologie en hun eigen netwerk? Ik las een interessant artikel, gepubliceerd door Linkedin, met betrekking tot de opkomst van de strategische verkoper. Forrester, één …

IS ER EEN TOEKOMST VOOR SALES?Lees verder »

Vind je deze post interessant? Deel het met jouw netwerk!

WAAROM BEKLIJVEN SOMS ZELFS ‘DURE’ SALES TRAININGEN NIET?

Maak ik van een ‘Farmer’ een ‘Hunter’ of andersom? Hebt u het al ervaren dat u geïnvesteerd hebt in dure sales opleidingen en achteraf moest vaststellen dat dit niet is blijven hangen bij uw sales medewerkers? “Oor in oor uit”: kent u die uitspraak? Ik kan mij voorstellen dat u dan toch wel even moet …

WAAROM BEKLIJVEN SOMS ZELFS ‘DURE’ SALES TRAININGEN NIET?Lees verder »

Vind je deze post interessant? Deel het met jouw netwerk!

Wat doe je met de vraag: “WAAROM ZOU IK IETS KOPEN BIJ JOU?”

Laatst vertelde mij een sales medewerker dat hij het zo moeilijk heeft met de vraag: “WAAROM ZOU IK IETS VAN JOU OF JOUW BEDRIJF MOETEN KOPEN?” Hij vertelde mij dat hij dan spontaan de neiging heeft om alle voordelen van zijn product op te sommen om dan vast te stellen dat de klant daar totaal …

Wat doe je met de vraag: “WAAROM ZOU IK IETS KOPEN BIJ JOU?”Lees verder »

Vind je deze post interessant? Deel het met jouw netwerk!

Wederzijdse interesse en aandacht is des mensen ook in de verkoop.

Je voelt je als mens moreel verplicht om iets terug te geven als je iets ontvangen hebt, dat is een natuurlijke reflex. In een goed gesprek toon je begrip en interesse in de problemen of noden van je gesprekspartner. Bij een klant of prospect is dat net hetzelfde, ook al zien we dat niet altijd …

Wederzijdse interesse en aandacht is des mensen ook in de verkoop.Lees verder »

Vind je deze post interessant? Deel het met jouw netwerk!

Wanneer willen klanten spreken met verkopers? NU!

Vandaag las ik een interessant artikel gepubliceerd door Mike Schultz. Vaak zien we in Sales artikels volgende 2 statistieken verschijnen: 57% van de aankoopbeslissing is al gemaakt voordat een klant naar een leverancier belt. 67% van de het verkoopproces gebeurd nu digitaal. Verkopers en sales managers interpreteren dat vaak als zijnde dat de klant liever …

Wanneer willen klanten spreken met verkopers? NU!Lees verder »

Vind je deze post interessant? Deel het met jouw netwerk!

Kruip in de huid van je klant en vergeet de concurrent.

Een tijdje geleden vroeg ik aan mijn FB vrienden wat voor hen een ‘goede verkoper is’ Ik kreeg heel wat interessante reacties. Zoals: Push niet, luister met interesse naar wat de klant écht nodig heeft, biedt hem de juiste oplossing voor zijn probleem, wees eerlijk en verkoop aan een eerlijke prijs, etc… , Iemand gaf …

Kruip in de huid van je klant en vergeet de concurrent.Lees verder »

Vind je deze post interessant? Deel het met jouw netwerk!